Για την ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ ΑΕ PDF Εκτύπωση E-mail
Τρίτη, 28 Μάιος 2013 14:50

Ανακοίνωση

Θα πρέπει να τονισθεί καταρχήν, ότι η ΔΗΜΑΡ κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τις αποκρατικοποιήσεις είχε ζητήσει να εξαιρεθούν από τη ρύθμιση της κατάργησης του ελαχίστου ποσοστού του δημοσίου οι Δημόσιες Επιχειρήσεις Κοινής Ωφέλειας και στρατηγικής σημασίας, όπως είναι η ΔΕΗ, η ΕΥΔΑΠ, η ΕΥΑΘ, οι Μεγάλοι Λιμένες και να προχωρήσει συντεταγμένα ο στρατηγικός σχεδιασμός για την ανάπτυξη αυτών, τη διασφάλιση των δικτύων τους και τη λειτουργία των ρυθμιστικών αρχών για την απρόσκοπτη παροχή των κοινής ωφέλειας υπηρεσιών τους.

Η θέση αυτή στηρίχθηκε στις βασικές αρχές της προγραμματικής συμφωνίας των τριών κομμάτων, ότι δηλαδή οι αποκρατικοποιήσεις πρέπει να συνδέονται άρρηκτα με την ανάπτυξη της χώρας και όχι μόνο με εισπρακτικούς λόγους, θα πρέπει να παρέχονται εγγυήσεις διαφάνειας, και να έχουν δημιουργηθεί οι αντίστοιχες ανεξάρτητες ρυθμιστικές αρχές. Παρά την αντίθεση και την καταψήφιση της ΔΗΜΑΡ η συγκεκριμένη ρύθμιση ψηφίστηκε έστω και οριακά και πλέον έχουμε μπει στη φάση της ιδιωτικοποίησης. Το ερώτημα λοιπόν είναι εάν τηρούνται οι προϋποθέσεις που είχαν τεθεί για τις αποκρατικοποιήσεις στην προγραμματική συμφωνία. Σε ότι αφορά την ρυθμιστική αρχή, η ρύθμιση που μετατρέπει την Ειδική Γραμματεία Υδάτων σε ανεξάρτητη αρχή δεν μας καλύπτει αφού α) είναι δημόσια αρχή και ο ρόλος της είναι άλλος και β) δεν έχει συστηθεί με ειδικό προς τούτο νόμο, όπου να περιγράφεται ακριβώς το αντικείμενο της, η διάρθρωση της, η έδρα της κλπ. Επίσης, η ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ δεν συνδέεται με την αναπτυξιακή πορεία της χώρας και φαίνεται ότι γίνεται μόνο για εισπρακτικούς λόγους. Παράλληλα, το ποσοστό του δημοσίου προβλέπεται σε πρώτη φάση να είναι στο 24% και σε δεύτερη φάση στο 0 μη εξασφαλίζοντας τα δικαιώματα της μειοψηφίας, πόσο μάλλον της καταστατικής μειοψηφίας (33,5%).

Η ΔΗΜΑΡ δεν είναι καταρχήν αντίθετη με την ιδιωτικοποίηση συγκεκριμένων τομέων του δημοσίου, με γνώμονα την δυνατότητα αφενός αξιοποίησης νέων Τεχνολογιών, Υλικών και Ανθρωπίνων Πόρων, αφ’ ετέρου δημιουργίας ανταγωνισμού, με ευεργετικά αποτελέσματα για τον καταναλωτή, όπως συνέβη στην τηλεφωνία. Αλλά και για να σπάσει το απόστημα κρατικοδίαιτων στελεχών των κυβερνουσών παρατάξεων, πάσης φύσεως εργολάβων και προμηθευτών του Δημοσίου, που δεν έδιναν κανένα λογαριασμό στην κοινωνία, απόστημα που έχει οδηγήσει την χώρα στο έσχατο σημείο ηθικής και αξιοκρατικής κατάντιας. Όμως στη περίπτωση της ΕΥΑΘ δεν συντρέχει κανείς από τους παραπάνω λόγους, για αυτό δεν συμφωνούμε με την διαδικασία ιδιωτικοποίησης της. Συγκεκριμένα:

1. Το τίμημα που θα πάρει για την πώληση το ΤΑΙΠΕΔ είναι μηδαμινό ως συμβολή στην αποπληρωμή του χρέους, που έχει ως αποστολή το ταμείο.

2. Δεν έχει υπάρξει παράδειγμα παγκοσμίως για δημιουργία ανταγωνισμού στις υπηρεσίες Ύδρευσης – Αποχέτευσης, είναι παντού μονοπωλιακές

3. Η εταιρία είναι υγιής, κερδοφόρα, εύλογα λειτουργούσα και μπορεί να αντιμετωπίσει από μόνη της το πρόβλημα των επενδύσεων για συντήρηση και ανανέωση του δικτύου, χωρίς την ανάγκη προσέλκυσης επενδυτή. Άλλωστε αυτό το έχει επιτύχει σημαντικά στο παρελθόν, όταν προικοδότησε την πόλη με όλο το κεντρικό αποχετευτικό σύστημα το οποίο κατασκευάστηκε με κρατική επιχορήγηση αλλά και Διεθνή Δανεισμό, τον οποίο η Εταιρεία αποπλήρωσε κανονικά χωρίς να επιβαρύνει τον Έλληνα Πολίτη.

4. Η τεχνολογία Ύδρευσης – Αποχέτευσης είναι πια κλασσική για την εποχή μας, δεν υφίστανται μεγάλοι νεωτερισμοί και η ΕΥΑΘ έχει αποδείξει ότι μπορεί να ικανοποιήσει με επάρκεια τις τεχνολογικές προκλήσεις. Οι όποιες υστερήσεις της, έχουν να κάνουν με την εξυπηρέτηση των καταναλωτών λόγω γραφειοκρατίας και όχι με την τεχνική γνώση και επάρκεια.

5. Η εταιρία δεν έχει βασικό πρόβλημα μείωσης ή αναδιάρθρωσης προσωπικού. Πχ συγκριτικά η ΕΥΔΑΠ η οποία έχει 4πλασιο Κύκλο Εργασιών έχει 10πλασιο προσωπικό. 6. Επιπροσθέτως η εμπειρία της παραχώρησης της διαχείρισης του νερού σε μεγάλες πόλεις της Ευρώπης δεν ευοδώθηκε. Σε κάθε περίπτωση, το νερό ως δημόσιο αγαθό απαιτεί η ρυθμιστική αρχή διαχείρισης του, να προσδιορίζει την τιμή του, η Τ.Α. πρέπει να έχει λόγο για την επέκταση του δικτύου, ο κοινωνικός έλεγχος να υφίσταται και οι συνεταιρισμοί των καταναλωτών που έχουν σχηματιστεί, μαζί με τους δήμους μπορούν και πρέπει να τον ασκήσουν. Όσο αφορά την πρόταση για την διεξαγωγή δημοψηφίσματος, ο πολιτικός μας χώρος είναι από τους πρώτους που ενέταξε στο πρόγραμμα του τα τοπικά δημοψηφίσματα ως μορφή διεύρυνσης της δημοκρατίας. Στην προκειμένη περίπτωση για την υλοποίηση του, πρέπει να προωθηθούν τάχιστα τα προεδρικά διατάγματα.

ΠΕ Θεσσαλονίκης της ΔΗΜΑΡ 22/05/2013

Share this post

 

η ημέρα, η εβδομάδα του έτους

ΝΕΑ ΤΗΣ ΔΗΜΑΡ

logo final_1

nea-polis

Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ

eimasteetoimoi

Πρόταση της Δημοκρατικής Αριστεράς

  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow